Manager: invata si da mai departe !
01/10/2009
Lucrez inca din facultate; nu program part-time, de cele mai multe ori nici programul de lucru normal. Ca sa capat experienta. Ca sa stiu. Am avut mereu dorinta, setea de a face mai mult, de a invata mai mult. Orice am facut, nu a fost de-ajuns, mereu am vrut altceva in plus. De la mine si de la ceilalti – ma refer la ceilalti care aveau potentialul sa faca mai mult. Stiu ca sunt un manager in continua ascensiune pentru ca m-am implicat in fiecare aspect al activitatii companiei. Am stiut mereu ‘cu ce se mananca’ pentru ca mi-a pasat si m-a interesat ce se intampla.
Am invatat ca o echipa te poate ridica sau te poate dobori imediat, ca trebuie sa stii cum sa-ti alegi oamenii care iti inteleg viziunea si te sprijina, mai ales in momente de criza. Mi-am dorit mereu ca ei sa fie la fel de pasionati ca si mine, sa nu spuna ‘nu stiu’ sau ‘nu pot’ inainte de a incerca. Pare uneori din ce in ce mai greu sa gasesti oameni de incredere, dar cred ca mai intai tu, ca manager, trebuie sa le castigi increderea ca sa le-o ceri lor. Daca faci o promisiune, ai grija ca aceasta promisiune sa fie onorata!!
A fi manager (unul bun!) nu inseamna a sta intr-un birou, a face sedinte interminabile si a da ordine. Trebuie sa aloci timp pentru a-ti cunoaste oamenii, pentru a stii care sunt punctele forte ale fiecaruia si unde mai au de imbunatatit. Si aici ma refer la a-i cunoaste si la nivel personal, nu numai cum se comporta timp de 8 ore la program. Multi vor spune ca, avand un colectiv mare, nu ai cum sa ajungi sa-i cunosti pe toti. Contrazic : am reusit asta, chiar daca mi-a luat zile intregi si mi-am decalat programul normal de munca. Oamenii mei au stiut mereu ca pot conta pe mine atunci cand au avut probleme – chiar si la nivel personal – pentru ca le-am acordat atentie, i-am ascultat si am incercat sa-i ajut.
Da, motivarea lor, sustinerea lor sunt foarte importante. Fiecare lucru bun facut, fiecare realizare trebuie laudata, pentru ca aprecierea conteaza foarte mult pentru oricine. Un simplu ‘multumesc’ venit de la manager are uneori un efect mai puternic decat anumite bonusuri. Cel putin asta mi-au spus cei cu care am lucrat…..
Oricat de sus ai ajunge, inveti mereu, in fiecare zi. Trebuie. Din fiecare experienta, sedinta, intalnire, discutie. Dar daca ceea ce inveti nu pui si in practica pe mai departe, sau nu impartasesti cu altii din cunostintele tale, ai invatat degeaba. E doar o informatie pe care o tii ‘ la sertar’. De aceea, prefer sa nu tin informatiile secrete si sa le impartasesc si altora, prin activitatea de zi cu zi, prin sesiunile de training si consultanta. Si daca invata si altii din experientele mele si vor stii cum sa abordeze si sa rezolve o situatie (chiar mai bine decat mine !), cred ca mi-am indeplinit misiunea.