Un lider si un sef pot insemna acelasi lucru sau doua lucruri total diferite, diferenta facand-o calitatile si atitudinea persoanei la care ne raportam.
Aceasta este o dilema care ne da de multe ori de gandit, fie ca ne aflam in pozitia de angajat, si incercam sa ne analizam superiorul, fie ca ne aflam intr-o pozitie de conducere, si nu stim cum sa ne evaluam comportamentul fata de angajatii nostri. Din acest motiv ne-am gandit sa va prezentam care sunt diferentele dintre a fi sef si a fi lider.
Seful:
-
este o persoana care detine o functie de conducere, care raspunde de ceea ce se afla in coordonarea sa;
-
are puterea de a comanda celor aflati in subordinea lui si de a le atribui sarcini pentru realizarea unui obiectiv;
-
are atitudinea de a fi mereu superior celorlalti, in orice imprejurare si indiferent de circumstante;
-
are dorinta de a demonstra si de a arata ca el ar mereu dreptate;
-
are mereu ultimul cuvand de spus;
-
in situatia in care seful are opinii diferite fata de unul sau mai multi angajati, el este cel care detine opinia corecta, iar angajatii cei care gresesc;
-
pretinde mereu ca angajatii sa fie supusi autoritatii lui si de a indeplinii toate sarcinile pe care le atribuie.
Liderul:
-
este o persoana responsabila de coordonarea activitatii si indeplinirea obiectivelor celor aflati in subordinea sa;
-
este o persoana care inspira, ghideaza si coordoneaza indeplinirea sarcinilor pentru realizarea telurilor propuse;
-
in momentul in care unul sau mai multi dintre angajati se confrunta cu o dificultate, liderul vine in ajutorul si sprijinirea lor propunand solutii, fara a reprosa acest lucru mai apoi;
-
nu isi impune ideile, ci incurajeaza echipa spre creativitate si dezvoltarea propriilor idei si opinii;
-
este o persoana carismatica, cu personalitate, care detine calitatile necesare pentru a fi recunoscut de catre angajati drept persoana cea mai capabilla si responsabila, fara ca autoritatea sa fie impusa fortat;
-
este o persoana corecta;
-
este persoana care mereu le va transmite incredere celor din jurul sau, emanand energie pozitiva.
Pentru a avea succes si pentru a aduce cele mai bune rezultate situatia ideala este o combinatie intre a fi sef si a fi lider, deoarece undeori este nevoie de un plus de autoritate pentru a asigura respectarea regulilor si a bunei desfasurari a activitatilor. Insa nu trebuie sa uitam faptul ca angajatii trebuie sa fie mereu stimulati, sa li se acorde incredere si sa fie ascultati, pentru a putea fi productivi si eficienti la capacitate maxima.
General manager Mazilu Leonard va sta mereu la dispozitie cu sfaturi si indrumari pentru a putea fi un bun conducator de echipa. Pentru mai multe idei si dezbateri ma puteti contacta aici pe site sau pe adresa de email contact@leonardmazilu.ro.